0
Marketing

Persoonlijk zijn op social media

februari 15, 2018

Bijna iedereen weet dat het belangrijk is, én bijna iedereen vindt het lastig. Persoonlijk zijn op social media: het is oh zo waardevol. De meeste creatieve ondernemers bieden een product of dienst aan die anderen ook aanbieden. Er zijn altijd wel verschillen in het aanbod, maar over het algemeen ben je binnen jouw markt niet de enige die een bepaalde behoefte voor een klant op kan lossen. En hoe zorg je er dan voor dat jouw klanten voor jou kiezen? En niet voor een ander? Jouw persoonlijkheid én brand story maakt het verschil!

Deel jouw verhaal

Natuurlijk deel je op social media jouw werk. Laat je zien wat mensen bij jou kunnen afnemen. Maar zodra jouw account grotendeels daaruit bestaat voelt het al snel als een constante bron van reclame. En dat wil je natuurlijk niet. Wat je wilt is dat mensen een gevoel bij jou krijgen. Dat ze je leren kennen en echt met je connecten. Zodat zij, wanneer er behoefte ontstaat, er niet eens meer aan denken om bij andere mensen / partijen te kijken voor een product of dienst: JIJ bent degene bij wie ze willen afnemen.

Maar hoe maak je die connectie dan? Simpelweg door het delen van jouw verhaal en jouw gedachtes. Je hebt zo veel meer te vertellen dan dat je nu misschien denkt…

Probeer eens na te gaan waar je over vertelt wanneer je iemand spreekt. Wat zijn dan de dingen waar je graag over deelt? Wat vind je leuk om te vertellen in een gesprek? Dit zijn allemaal onderwerpen die je kunt bespreken op je social media accounts. In tekst, of in video. 

Jouw Brand Story

Belangrijk hierbij is natuurlijk dat de dingen die je deelt passen bij jouw bedrijf, bij jouw brand story. Jouw brand story moet je zien als het verhaal van jou en jouw bedrijf. Hier kunnen we een heel blog over vol schrijven en dat gaan we ook zeker een keer doen maar zie het zo: jij bent je bedrijf gestart om een bepaalde reden, je vervult een bepaalde behoefte binnen jouw markt en doet dat op je eigen manier. Jouw brand story bestaat uit antwoorden op vragen als: waarom ben jij je bedrijf begonnen? Waarom heb jij een passie voor deze doelgroep? Wat maakt jou de perfecte persoon om dit product te verkopen of dienst te leveren: wat is jouw persoonlijke connectie of ervaring ermee en hoe voelt een klant zich wanneer hij of zij bij jou afneemt.

Bij de een zal er een lang persoonlijk verhaal vooraf zijn gegaan aan de keuze om haar bedrijf te starten en bij de ander is dat persoonlijke verhaal, die connectie gaandeweg ontstaan. Zo zal de mate van persoonlijk zijn ook verschillen tussen een bedrijf dat aan consumenten levert (B2C) dan een bedrijf dat aan bedrijven levert (B2B). Bedenk goed waar jouw ideale klant wel op zit te wachten qua persoonlijke informatie en waarop niet. Maar wees hierbij dus ook niet te voorzichtig. Persoonlijke verhalen verkopen!

3 Content ideeën om persoonlijker te zijn op Social Media

Maar ja, waar dan te beginnen? We delen graag een aantal ideeën met je voor persoonlijke posts op Social Media!

  1. Heb jij jezelf recentelijk nog voorgesteld op je social media accounts? Omdat er telkens nieuwe volgers bijkomen is het erg interessant om eens in de zoveel tijd jezelf weer even voor te stellen.

    Bij deze willen we jou uitdagen: schrijf een toffe, mooie post op social media waarbij jezelf voorstelt. Gebruik het liefst een foto van jezelf, vertel wie je bent, wat je doet & waarom + deel een aantal grappige / leuke persoonlijke feitjes. We zijn benieuwd wie JIJ bent! Tag je ons in je bericht? Dan gaan we ‘m zeker lezen!

  2. Neem jouw volgers door middel van social media een werkdag met je mee. Geef je ze een uniek kijkje achter de schermen!
  3. Deel een van je grootste dromen op je account. Wat hoop je écht nog eens te bereiken?

We kunnen er nog niet al te veel over delen maar we zijn achter de schermen al een tijdje bezig met een heel tof nieuw product dat jullie hopelijk gaat helpen nog meer uit je social media accounts te halen. Als eerste op de hoogte worden gebracht? Schrijf je dan zeker even in voor de nieuwsbrief! 

Oprichter van The Confetti Collective & Fine Art Fotografe gespecialiseerd in intieme & avontuurlijke bruiloften. Hondenmens, samenwonend met Erik en verliefd op reizen; altijd bezig met het volgende avontuur.

    Leave a Reply